۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۹۷۰
khodaye

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: جنسیت داوطلبان کنکور در اعلام نفرات برتر، هیچگاه مطرح نبوده و نخواهد شد، بلکه هر فردی اطلاعات و توان علمی بیشتری داشته باشد به طور طبیعی، رتبه بالاتری کسب می کند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، در آزمون سراسری سال ۹۶ تعداد ۹۳۰ هزار و 482 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، حدود ۵۹ درصد زن و 41 درصد مرد بودند که از این تعداد، 838 هزار و 972 نفر در جلسه آزمون شرکت کردند.


طبق روال همه ساله، همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور، امسال نیز اسامی ۳۶ نفر شامل 10 نفر برتر گروه ریاضی و فنی، 10 نفر برتر علوم تجربی، 10 نفر برتر علوم انسانی، 3 نفر برتر هنر و 3 نفر برتر زبان های خارجی از سوی سازمان سنجش معرفی شد.


در گروه علوم ریاضی و فنی همه ۱۰ نفر برتر را پسران تشکیل می دادند، در دیگر گروه های رقابتی کنکور امسال به جز گروه آزمایشی هنر، نفر اول از میان پسران بوده و در مجموع، از تعداد ۳۶ نفر برتر گروه های آزمایشی پنجگانه کنکور، ۲۸ نفر پسر و ۸ نفر دختر بودند.


رئیس سازمان سنجش آموزش درباره این آمار اظهار داشت: سازمان سنجش آموزش در اعلام نفرات برتر، هیچگونه سهمیه بندی برای دختران یا پسران ندارد.


ابراهیم خدایی افزود: بالا بودن آمار پسران در میان برترین های گروه علوم ریاضی از نظر سازمان سنجش، طبیعی است چرا که 65 درصد شرکت کنندگان این گروه آزمایشی، بر عکس دیگر گروه ها از میان داوطلبان مرد بوده اند.


وی تصریح کرد: کسب رتبه های برتر به آمادگی دانش آموزان و چگونگی امتحان دادنشان باز می‌گردد و گرنه سازمان سنجش آموزش، هیچگاه در اعلام نفرات برتر، جنسیت افراد را مد نظر نداشته و ندارد.


خدایی بیان داشت: بالاخره کنکور است و هر کسی اطلاعات عمومی بیشتری داشته باشد؛ طبیعی است که در این رقابت، رتبه بالاتری به دست آورد.


رئیس سازمان سنجش یادآور شد: هر سال ممکن است، نسبت این آمار در جنسیت ها تغییر یابد ولی در این موضوع، اختلاف معناداری نمی بینیم که به عنوان یک مساله به آن بپردازیم.


با توجه به اینکه حدود 60 درصد شرکت کنندگان در کنکور 96 را دختران تشکیل می دادند، شمار اندک آنها در میان برترین های این رقابت علمی، برخی شائبه ها و علامت سوال هایی در این رابطه را به وجود آورده بود.


آزمون سراسری سال 96 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی در کشور و 27 حوزه در 23 کشور دنیا با حضور 838 هزار و 972 داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد و از این تعداد، 838 هزار و 929 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.


نتایج نهایی آزمون سراسری قرار است نیمه شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار